Reklamacje i zwroty w Księgarni Sezar.pl
Ponieważ dbamy o najwyższy poziom usług, staramy się, aby reklamacji nie było wcale, a najważniejsza jest dla nas satysfakcja Klientów, nie mniej jednak reklamacje można zgłaszać w przypadku niewykonania, lub nienależytego wykonania usługi przez Sezar.pl i zapewniamy Państwa, że ze swojej strony zrobimy wszystko, aby w jak najszybszym czasie naprawić ewentualne uchybienia.
- 1. Odpowiedzialność za wady rzeczy.
- Księgarnia Sezar.pl jest odpowiedzialna względem Klienta, jeżeli sprzedany towar ma wadę fizyczną.
- Wada fizyczna polega na niezgodności rzeczy sprzedanej z umową, w szczególności rzecz sprzedana jest niezgodna z umową, jeżeli:
- nie ma właściwości, które rzecz tego rodzaju powinna mieć ze względu na cel w umowie oznaczony, albo wynikający z okoliczności lub z przeznaczenia;
- nie ma właściwości, o których istnieniu Księgarnia Sezar.pl zapewniła kupującego;
- nie nadaje się do celu, o którym kupujący poinformował Księgarnię Sezar.pl przy zawarciu umowy, a Księgarnia Sezar.pl nie zgłosiła zastrzeżenia, co do takiego jej przeznaczenia;
- została kupującemu wydana w stanie niezupełnym.
- Księgarnia Sezar.pl odpowiada za niezgodność towaru z umową jedynie w przypadku jej stwierdzenia przed upływem dwóch lat od wydania tego towaru Klientowi. Termin ten biegnie na nowo w razie wymiany towaru.
- W razie niezgodności towaru z umową Klient najpóźniej w terminie roku od dnia stwierdzenia tej niezgodności jest zobowiązany wysłać oświadczenie o stwierdzonej niezgodności na adres:
Sezar.pl
ul. Południowa 27
63-405 Sieroszewice.
Dla zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Klient zobowiązany jest sporządzić na piśmie opis stwierdzonej niezgodności Towaru z umową, oraz wskazać zakres roszczenia.
- Jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, Klient może:
- żądać wymiany rzeczy na wolną od wad,
- żądać usunięcia wady,
- żądać obniżenia ceny,
- odstąpić od umowy, chyba że Księgarnia Sezar.pl niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad.
- Księgarnia Sezar.pl jest obowiązana na swój koszt wymienić rzecz wadliwą na wolną od wad w terminie do 14 dni.
- W przypadku stwierdzenia wad, lub niezgodności towaru z umową Klient może złożyć reklamację, lub wysłać na koszt Księgarni Sezar.pl reklamowany towar na adres wymieniony w pkt. 1 ust. 4.
- Reklamacja Klienta w przypadku stwierdzenia wad lub niezgodności Towaru z umową winna zostać przesłana na adres Księgarni Sezar.pl wymieniony w pkt. 1 ust. 4, w formie pisemnej i określać:
- dane Klienta,
- dokładny adres zamieszkania oraz adres e-mail,
- oznaczenie towaru, którego reklamacja dotyczy,
- opis okoliczności uzasadniających reklamację,
- żądany sposób rozstrzygnięcia postępowania reklamacyjnego.
- Reklamowany towar należy dostarczyć do siedziby Księgarni Sezar.pl wymienionej w pkt. 1 ust. 4, wraz z dowodem identyfikującym towar, jako pochodzący z Księgarni Sezar.pl
- Gotowy formularz reklamacyjny stanowi Załącznik nr 2 do niniejszego Regulaminu.
- Księgarnia Sezar.pl udzieli pisemnej odpowiedzi na reklamację, w terminie do 14 dni od daty jej otrzymania, wskazując, czy uznaje reklamację, oraz w jaki sposób zamierza ją rozpatrzyć, lub informując o braku podstaw do uznania reklamacji, wraz z uzasadnieniem swojego stanowiska.
- Księgarnia Sezar.pl po pozytywnym rozpatrzeniu reklamacji zwróci Klientowi poniesione i udokumentowane koszty związane z odesłaniem towaru reklamowanego, maksymalnie do wysokości kosztów paczki pocztowej ekonomicznej.
- W przypadku jakichkolwiek wątpliwości związanych z procedurą składania reklamacji Klient może uzyskać wskazówki, kontaktując się z Księgarnią Sezar.pl w sposób określony w pkt. 1 ust. 4, adres elektroniczny sklep@sezar.pl, oraz telefonicznie pod numerem telefonu: +48 666 566 922.
- 2. Odstąpienie od umowy.
- Klient ma prawo do odstąpienia od zawartej umowy bez podania przyczyny w terminie 14 dni, licząc od dnia otrzymania towaru, poprzez złożenie pisemnego oświadczenia na adres siedziby Księgarni Sezar.pl wymieniony w pkt. 1 ust. 4.
- Zwracany towar nie może nosić śladów korzystania, poza koniecznymi do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonalności towaru.
- Formularz oświadczenia o odstąpieniu od umowy, który stanowi załącznik nr 3 do niniejszego Regulaminu, jest dostarczany na adres e-mail Klienta, wraz z potwierdzeniem o przyjęciu zamówienia do realizacji.
- Oświadczenie o odstąpieniu od umowy należy złożyć:
- listem poleconym na adres Księgarni Sezar.pl, wskazany w pkt. 1 ust. 4.
- w postaci elektronicznej, wysyłając do Księgarni Sezar.pl na adres poczty e-mail sklep@sezar.pl
- Odstępując od umowy, Klient jest zobowiązany załączyć dowód sprzedaży identyfikujący towar, jako pochodzący od Księgarni Sezar.pl
- Klient ma obowiązek zwrócić towar do magazynu Księgarni Sezar.pl na swój koszt, nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy.
- Księgarnia Sezar.pl w terminie do 14 dni, od chwili otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy, zwróci Klientowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym najtańszy oferowany w Księgarni Sezar.pl koszt dostarczenia towaru, o ile Klient poniósł koszty dostarczenia.
- Jeżeli Klient, wraz z oświadczeniem o odstąpieniu od umowy nie odesłał towaru, Księgarnia Sezar.pl wstrzymuje się ze zwrotem dokonanych przez Klienta płatności, do chwili otrzymania towaru.
- Klient może przesłać zwracany towar na adres wskazany w pkt. 1 ust. 4.
- Zwrot należności nastąpi w takiej formie, w jakiej dokonywana była płatność, tj. na rachunek bankowy, lub na kartę, a w przypadku zakupu za pobraniem, na wskazany przez Klienta rachunek bankowy.
- Księgarnia Sezar.pl nie przyjmuje przesyłek nadanych „za pobraniem”, lub „na koszt odbiorcy”.
- Kupującemu nie przysługuje prawo odstąpienia od umowy w przypadku towaru w postaci nagrań dźwiękowych lub wizualnych, albo programów komputerowych dostarczonych w zapieczętowanym opakowaniu, jeśli opakowanie to zostało otwarte po dostarczeniu.
- 3. Reklamacje przesyłek.
- Reklamację można zgłosić:
- nie wcześniej niż w 3 dniu roboczym, licząc od dnia następnego po dniu nadania,
- nie później niż w terminie 12 miesięcy od dnia nadania przesyłki,
- bezpośrednio przy przyjęciu przez adresata uszkodzonej przesyłki, w której adresat stwierdził:
- ubytek zawartości przesyłki,
- uszkodzenie zawartości przesyłki.
- w terminie do 7 dni od dnia przyjęcia przesyłki przez adresata, jeżeli były niewidoczne ubytki lub uszkodzenie przesyłki.
- Prawo wniesienia reklamacji przysługuje:
- nadawcy, w placówce pocztowej na formularzu „Pismo reklamacyjne na przesyłkę rejestrowaną” lub ustnie do protokołu albo w formie elektronicznej na adres mailowy wskazany w umowie.
- adresatowi, w przypadku gdy nadawca zrzekł się na jego rzecz swojego prawa do dochodzenia roszczeń albo, gdy przesyłka zostanie doręczona adresatowi. W tej sytuacji reklamację można złożyć w placówce pocztowej na formularzu lub ustnie do protokołu
- Nadawca lub adresat otrzymuje potwierdzenie przyjęcia reklamacji odpowiednio do formy, w jakiej została ona wniesiona
Załączniki:
Dane do kontaktu:
W przypadku kontaktu telefonicznego opłata za minutę połączenia jest zgodna z cennikiem operatora.
